RK:n mukaan Kiisken talon "isäntä" on kuollut 1784. Hiskissä on vain merkintä haudattu 7.11.1784 Järvenpää Kiiski Bonden.
Onkohan se tässä? Jos on, niin onko siinä kuolinsyytä?. Minä en saa selvää kuin Järvenpää Kiiski. Marraskuu nro 30
http://www.digiarkisto.org/sshy/sivut/j ... 8&pnum=214
Nummi, Järvenpää, Kiiski
Re: Nummi, Järvenpää, Kiiski
Järvenpä Kijski Bonden med sång och pr. uti K:gården af Joh Lenstörm
Johan Lenström on ollut kovasti tykästynyt nimensä kirjaamiseen ja tuhlannut muutenkin mustetta EVVK-tietoon virrenveisuusta ja saarnasta ja hautauspaikasta lähes kaikille haudatuille. Itse haudatuista on vain vihjeellinen viittaus, eikä ikää saati kuolinsyytä kerrota. Kaikkihan silloin tiesivät kenestä oli kyse
Samanlaista kirjausta Nummella oli jo ennen Lenströmiäkin, mutta 1778 asti riitti hautaajasta sentään pelkät nimikirjaimet.
Jaska
Johan Lenström on ollut kovasti tykästynyt nimensä kirjaamiseen ja tuhlannut muutenkin mustetta EVVK-tietoon virrenveisuusta ja saarnasta ja hautauspaikasta lähes kaikille haudatuille. Itse haudatuista on vain vihjeellinen viittaus, eikä ikää saati kuolinsyytä kerrota. Kaikkihan silloin tiesivät kenestä oli kyse
Samanlaista kirjausta Nummella oli jo ennen Lenströmiäkin, mutta 1778 asti riitti hautaajasta sentään pelkät nimikirjaimet.
Jaska
Kiitos Jaska. Siinä on sitten vaan se bonden. Eli Lenströmille on ollut pääasia saada oma nimensä ja "ohjelma" esille, haudattavasta viis. Aina tulee uudenlaisia persoonia esille, mutta nyt tiedän tämänkin, koska oletettavasti Nummella on jokunen muukin "sukulainen" kuollut
Näkyy tyyli Nummella jatkuneen 1½ vuotta Lenströmin jälkeenkin, kunnes kesästä 1787 alkaen tulee mukaan jopa kuolinsyyt ja iät.
Mulla on siellä esivanhempia kuollut 1701, 1727, 1738, 1741, 1769, 1774, 1789, 1795 ja 1819 ynnä pari eri haaraan kuuluvaa 1800-luvun loppupuolella.
Jaska
Mulla on siellä esivanhempia kuollut 1701, 1727, 1738, 1741, 1769, 1774, 1789, 1795 ja 1819 ynnä pari eri haaraan kuuluvaa 1800-luvun loppupuolella.
Jaska