Matti Kallenpoika oli siis Kalle Juhonpoika Iso-Perttulan poika. Kallen lapsista Jussi on minun isovaarejani. Koko perhe on melkein käsitelty, mutta Mikko Kallenpoika jäi kesken, kun en löytänyt mihin hän meni Kannuksesta vuonna 1791. Pitäisi palata asiaan, jotta saisi tämän perheen täysin tutkittua. Toinen homma on mun isovaarit (Jussi Kallenpoika ja hänen poikansa Jussi). Traaginen tarina alkoi jo Lohtajalla, kun Jussin ja Annan kolme lasta kuoli pieninä, mutta Jussi-poika onneksi jäi. Muuttivat Pyhäjoelle, jossa jo asui rouvan äiti Susanna. Tuli vielä yksi lapsikin lisää. 1808 kuoli isä punatautiin, 1809 tammikuussa kuolivat mummu Susanna ja äiti Anna. Sitten kuoli vielä puolen vuoden päästä tämä nuorin lapsi. Jussi Jussinpojasta tuli täysin orpo. Talossa asui äidin veli, jonka huostaan hän päätyi pariksi vuodeksi. Sitten he yhtäkkiä hävisivät (henkikirjasta). Eno perheineen palasi vuoden päästä, mutta Jussia ei heidän perheessään enää ollut. Jussi Jussinpoika muutti 1813 loppuvuodesta Vähästäkyröstä Mustasaareen eli täten päättelen, että hän oli kadoksissa oloajan Vähässäkyrössä. Minulla on teoria, että Jussin eno toi hänet Vähäänkyröön ja jotenkin tämä Jussin täti Liisa Plusu liittyy siihen. Plusuillahan oli pari Johan -nimistä renkiä tuolloin (valitettavasti vaan ovat siinä henkikirjassa vain etunimillään). Uskon, että toinen oli tämä meidän Jussi. Tai sitten hän oli jossain muussa Plusujen läheisessä talossa renkinä (Johaneita siellä piisaa henkikirjoissa). Tosiaan sitten 1813 loppuvuodesta hän muutti Mustasaareen, kävi pari kertaa Vähässäkyrössä keikalla, löysi ruotsinkielisen vaimon Mustasaaresta ja sai lapsia. Joutui opettelemaan ruotsia. Hänen rippikirjoissaan loppuun asti mainitaan, että luki ja ilmeisesti puhui suomeksi. Mutta oli varmaan kaksikielinen, kun minä olen vasta suomenkielinen ja minun isäni oli ruotsinkielinen ja serkkuni ovat ruotsinkielisiä. Eli muuten on perhe hyvin tutkittu, mutta puuttuu vielä toi Mikko Kallenpojan tarina ja varmistus Jussi Jussinpojan parista puuttuvasta vuodesta.
Kiitos kuitenkin todella paljon, kun sain apua Matin tarinaan. Noin vuosi sitten minua autettiin, kun tiedossani oli vain 1797 Lohtajalla syntynyt Johan Johansson Bäckman. Hän muuttui matkalla Jussi Jussinpojaksi. Tämän vuoden aikana olen selvittänyt paljon tähän sukuun liittyviä asioita (voi käydä genissä tsiigaamassa jos haluaa:
https://www.geni.com/people/Jussi-Jussi ... 7549984594 ). Sieltä löytyy mm. yksi isovaari, jonka kuolleiden luettelossa sanotaan kuolleen 108-vuotiaana.