Hakemistojen täydennys SSHY:n kuvatietokannassa

Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toimintaan ja nettisivuihin liittyvät keskustelut.
piilahti
Viestit: 436
Liittynyt: 03.11.2011 15:38

Hakemistojen täydennys SSHY:n kuvatietokannassa

Viesti Kirjoittaja piilahti » 01.11.2016 14:59

SSHY:n jäsenille tarkoitetussa kuvatietokannassa on nyt mahdollisuus hakemistojen täydennykseen. Kuvatietokannan kuvasivun yläreunassa on Muokkaa-linkki, jonka kautta kommentin voi lisätä. Syötetyn kommentin muokkaaminen ei ole toistaiseksi mahdollista ennen kuin ylläpito on käsitellyt edellisen.

ziuhu
Viestit: 11
Liittynyt: 24.08.2013 00:38

Re: Hakemistojen täydennys SSHY:n kuvatietokannassa

Viesti Kirjoittaja ziuhu » 02.11.2016 16:33

Voisiko lisätä toisen kentän johon saisi sivu numeron lisättyä

jokkel
Viestit: 21
Liittynyt: 02.04.2010 18:48

Re: Hakemistojen täydennys SSHY:n kuvatietokannassa

Viesti Kirjoittaja jokkel » 28.12.2016 20:11

Tämä on hyvä uudistus. Mutta toiveena olisi vielä pieni parannus.
Jos muokkaa ruudun saisi esimerkiksi uuteen ikkunaan, voisi kirjoittamisen aikana tarkistaa alkuperäisen tekstin. Tämähän on kylläkin nykyisinkin mahdollista, avaamalla saman kuvasivun uuteen ikkunaan, mutta vähän hankalaa. Tai jos muokkaa ruudun saisi lukittua, ettei kuvasivua rullattaessa muokkaa ruutu häviäisi näkyvistä. Muokkaa ruudun korkeuden pienentäminenkin auttaisi ehkä hieman asiaa.

Seijanie
Viestit: 261
Liittynyt: 31.08.2012 13:19
Paikkakunta: JKL

Re: Hakemistojen täydennys SSHY:n kuvatietokannassa

Viesti Kirjoittaja Seijanie » 03.03.2017 18:39

Minulla olisi vielä pari toivetta tuohon muokkaukseen: Se alkuperäinen hakemisto voisi tulla pohjaksi siihen muokkausruutuun. Muokkausruutu ei saisi pimentää ruutua, niin olisi mahdollista siinä tarkistaa sisältö.
Minulla muokkausruutu, jos siirrän sitä että näen tuon "pimennysverhon" läpi sivulle, mitä pitäisi olla, tuon siirtämisen jälkeen se ikään kuin "tarttuu" kiinni hiireen ja sitä ei tahdo saada pudotettua pois. Vaikeuksia saada paikka osoitinta takaisin kenttään, jotta voisi jatkaa kirjoittamista. En ole varma, josko tämä on ongelma vain minun koneellani (Win-10 ja IE11)

Ja vielä: kun olen korjannut jotakin hakemiston kohtaa, niin sivun uudelleen lataamisen jälkeen siellä onkin vanha ja uusi tieto peräkkäin! Onkohan näin tarkoitettu?
Seija N.

mustavaara
Viestit: 7
Liittynyt: 23.04.2016 17:32

Re: Hakemistojen täydennys SSHY:n kuvatietokannassa

Viesti Kirjoittaja mustavaara » 27.03.2017 12:47

Tänään tuli SSHY:n jäsenkirje 2/2017, jossa kerrottiin että mm. Iitin seurakunnan kuvatietokantaa on täydennetty. Syntyneet-luettelo kuitenkin päättyy edelleen vuoteen 1914. Onko tiedossa, milloin julkaistaan vuoden 1915 sato?

SR

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Re: Hakemistojen täydennys SSHY:n kuvatietokannassa

Viesti Kirjoittaja jani » 27.03.2017 22:06

Kaikki lähetetyt Iitin kuvat on julkaistu, en tiedä onko niitä kuvattu pidemmälle.
----- Jani Koski -----

Vastaa Viestiin