Perniö ja sukunimi Nordlund

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
JP75
Viestit: 1
Liittynyt: 02.06.2014 10:02

Perniö ja sukunimi Nordlund

Viesti Kirjoittaja JP75 » 02.07.2014 18:18

Moi,

Olen yrittänyt selvitellä isäni puolen suvun tietoja, mutta en pääse eteenpäin isoisoisäni (21.6.1879, Perniö, Juho Martialis Peltonen) kohdalta. Särkisalon rippikirjasta löytyy kyllä tietoja sen jälkeen kun isoisoisäni muutti Särkisaloon ja mm. tieto syntymäajasta ja -paikasta. Samasta paikasta löytyy myös tieto, että hän on muuttanut Perniöstä Särkisaloon 20.3.1910.

Tietojen mukaan isoisoisäni muutti/suomensi sukunimen Nordlundista Peltoseksi. Olettaisin, että hänen etunimikin lienee ollut Johan, jonka hän on myös "suomentanut" Juhoksi. Perniön kirkonkirjojen syntyneistä löytyy tietoja digitaalisessa muodossa vain vuoteen 1861, joten en pysty häntä sieltäkään hakemaan. Olen myös tehnyt Salon seurakuntaan sukuselvityspyynnön, mutta niitä mahdollisia tietoja odotellessa olen yrittänyt itse jatkaa selvitystyötä.

Työ ei tosiaan ole kuitenkaan edennyt ja kysymykseni kuuluukin, että onko kukaan tietoinen Perniön Nordlund suvusta/suvuista tai mahdollisesti Perniön Peltosista? Hiskin kautta etsiessä löytyy Nordlundeja, mutta en tosiaan pysty niiden tietojen perusteella kuin korkeintaan arvailemaan mahdollisia yhteyksiä. Peltosia Perniöstä ei Hiskin kautta löydy ollenkaan.

Vaarinkukka
Viestit: 3
Liittynyt: 28.03.2014 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Perniö ja sukunimi Nordlund

Viesti Kirjoittaja Vaarinkukka » 10.07.2014 18:41

Hei.
Nimi Nordlund on myös mieheni Äidin puolella.

Ovat syntyisin Rauma _Nihtiö jne.. alueelta tuon sukuhaaran nimi on muutettu muotoon Nurmi jossain vaiheessa.

Itsekkin etsiskelen lisää sukutietoa siltä puolen.
Mieheni tuli tuntemaan äitinsä vasta reilu 40senä ja joutui hänet hautamaan pikkuisen ajan päästä, Isänsä aikoinaan adoptoi pojan ja siitä sain tiedot hänen Äidistään,
Muutaman Nordlundin olen saanut kasaan jos käyt Genissä niin sieltä löytyy sukupuu ihan minun nimelläni julkisena. :D

Maija Butters
Viestit: 1
Liittynyt: 15.12.2017 09:08

Re: Perniö ja sukunimi Nordlund

Viesti Kirjoittaja Maija Butters » 16.09.2018 10:45

Heippa, tästä alla olevasta kyselystä on pitkä aika, mutta koska Nordlund on suoraa sukua minulle äitini puolelta (äitini isoidin äiti oli ilmeisesti Juho Peltosen sisko), ja olen kiinnostunut myös tästä sukuhaarasta, niin laitan nyt viestiä. Jos vielä saat tämän viestin niin laitamnulle vaikka yksityisviestiä: maija.butters(at)gmail.com.
Terveisin, maija

Moi,
Olen yrittänyt selvitellä isäni puolen suvun tietoja, mutta en pääse eteenpäin isoisoisäni (21.6.1879, Perniö, Juho Martialis Peltonen) kohdalta. Särkisalon rippikirjasta löytyy kyllä tietoja sen jälkeen kun isoisoisäni muutti Särkisaloon ja mm. tieto syntymäajasta ja -paikasta. Samasta paikasta löytyy myös tieto, että hän on muuttanut Perniöstä Särkisaloon 20.3.1910.

Tietojen mukaan isoisoisäni muutti/suomensi sukunimen Nordlundista Peltoseksi. Olettaisin, että hänen etunimikin lienee ollut Johan, jonka hän on myös "suomentanut" Juhoksi. Perniön kirkonkirjojen syntyneistä löytyy tietoja digitaalisessa muodossa vain vuoteen 1861, joten en pysty häntä sieltäkään hakemaan. Olen myös tehnyt Salon seurakuntaan sukuselvityspyynnön, mutta niitä mahdollisia tietoja odotellessa olen yrittänyt itse jatkaa selvitystyötä.

Työ ei tosiaan ole kuitenkaan edennyt ja kysymykseni kuuluukin, että onko kukaan tietoinen Perniön Nordlund suvusta/suvuista tai mahdollisesti Perniön Peltosista? Hiskin kautta etsiessä löytyy Nordlundeja, mutta en tosiaan pysty niiden tietojen perusteella kuin korkeintaan arvailemaan mahdollisia yhteyksiä. Peltosia Perniöstä ei Hiskin kautta löydy ollenkaan.[/quote]

Vastaa Viestiin