Hääpäivä probleema

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
AniN
Viestit: 11
Liittynyt: 25.05.2013 22:30

Hääpäivä probleema

Viesti Kirjoittaja AniN » 14.09.2015 18:33

Sitkeän yrittämisen ja tuskaisten epätoivoisten kirjojen pläräilyjen jälkeen on toivossa eläen pyydettävä apua kokeneilta tutkijoilta. Esiäitini Stina (Cristina) Ulrika Lillbäck (s.20.3.1821 Oulu) jäi Johan Antellin leskeksi 1850. Stina avioitui Heikki Järvelinin (s.28.3.1801 Leppävirta) kanssa joka oli myöskin jäänyt leskeksi vuonna 1849. Nyt tätä Stinan ja Heikin hääpäivää ei löydy mistään. Asia kiinnostaa tosi paljon sillä heidän lapsensa jotka eivät siis ole verisukulaisia menivät myöhemmin naimisiin. Heikki on kuitenkin kuollut jo 1856 Joroisissa jossa myös Stina tuplaleski kuoli vuonna 1883.

Löytääkö kukaan tätä mystistä hääpäivää mistään? Olisi mukavaa tietää kuinka nuorina nämä pariskunnan "orpo"lapset ovat muuttaneet samaan kotiin, onko tämä ollut teinirakkautta?

T: Nina

Pirkko Soundy
Viestit: 29
Liittynyt: 27.07.2015 15:24

Re: Hääpäivä probleema

Viesti Kirjoittaja Pirkko Soundy » 14.09.2015 19:51

Hei

Olisiko tasta apua?
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/j ... 4&pnum=134

Miehen kuolintiedoista loytyi kylan nimi. Rippikirjoja selaamalla loytyi perhe ja edellisessa rippikirjassa oli vaimon tuloaika Leppavirralta. Sieltahan se vihkipaivakin sitten loytyi hieman ennen muuttoa.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/j ... 5&pnum=203
tassa tama rippikirja merkinta.

Itseasiassa hieman sukua itsellenikin Oulun Antellien kautta.

terveisin

Pirkko

Pirkko Soundy
Viestit: 29
Liittynyt: 27.07.2015 15:24

Re: Hääpäivä probleema

Viesti Kirjoittaja Pirkko Soundy » 14.09.2015 20:00

Ja tassa muuttotiedot, joissa myos annetaan vihkipaiva.
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/j ... 20&pnum=13

Pirkko

AniN
Viestit: 11
Liittynyt: 25.05.2013 22:30

Re: Hääpäivä probleema

Viesti Kirjoittaja AniN » 14.09.2015 20:14

Kiitos Pirkko todella paljon!

Ilmeisesti olen niin vimmalla lukenut noita kirjoja etten ole huomannutkaan kaikkea. Eli alkuperäinen tiedonjano sai vihdoin vastuksen. Johan Antell ja Gustava Järvelin ovat asuneet samassa kodissa jo 6 ja 8 vuotiaina. Jännää miten kahden lesken tiet kohtaavat ja heidän lapset rakastuvat :)

No, se hyvä että täältä saa apua ettei tarvitse enää unettomia öitä viettää :D

Pirkko Soundy
Viestit: 29
Liittynyt: 27.07.2015 15:24

Re: Hääpäivä probleema

Viesti Kirjoittaja Pirkko Soundy » 14.09.2015 20:48

Kiitos kaunis kiitoksista. Joskus nama muiden ongelmat ovat paljon mielenkiintoisempia kuin omat ratkottavat. Ihan totta tuo sokeutuminen tiedoille. Itsekin olen siihen syyllistynyt, kun olen joutunut plaraamaan satoja sivuja rippikirjoja. Ja sitten missannut ihan selvan jutun.

Jaihan tassa viela sinullekin katseltavaa esim. Antellin perheen aikaisemmat vaiheet.

Pirkko

AniN
Viestit: 11
Liittynyt: 25.05.2013 22:30

Re: Hääpäivä probleema

Viesti Kirjoittaja AniN » 14.09.2015 22:51

Olen löytänyt juuri viime viikolla Antell veljesten kuvan Varkauden urheiluseuran historiaa sivulta. Johan Antelin isä Erik Antila tiedetään touhunneen törnävä-Hailuoto-Oulu sektorilla ja hänen isänsä Johan Antilan kuolitiedot olen löytänyt. Muuten tämä Antell haara tyssää minun tutkimuksissa tähän. Stinan perheen historiaa on jo pidemmälle. Sieltäkin löytyy kaikkea mielenkiintoista.
Vuorokauden tunnit eivät tunnu riittävän kun näitä tietoja penkoo. :D

Henric Viktor Antell isoisoisäni vaihtoi sukunimensä Suvannoksi ja nimen vaihdoksesta on mielenkiintoinen tarina. Harmi että ne ovat vain kuulopuheita. Missä kohtaan meidän sukupuut kohtaavat?

Vastaa Viestiin