Simon Thomasson Halikko Vuorentaka

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
saren
Viestit: 33
Liittynyt: 09.04.2010 06:59

Simon Thomasson Halikko Vuorentaka

Viesti Kirjoittaja saren » 08.10.2016 14:59

Halikon ja Uskelan käräjät 4-5.11.1646. Juttua edesmenneestä Vuorentakan tilavoudista (landboofougde) Simon Thomassonista, jonka pojalta Hauhon kappalaiselta Mathias Simonikselta kinutaan lesken velkoja. Tämä leski on köyhä sekä sairas ja asuu Halikossa.
Tietääkö kukaan lisää tietoa Simon Thomassonista ja hänen vaimostaan. Kappalainen Mathias Simonis Brunnerus on syntynyt 1600. Mathiaksen nuoruusvuodetkin ennen Hauholle tuloa hämärän peitossa.
Kaikki tieto kiinnostaa terv Marjatta

Avatar
JaskaS
Viestit: 2430
Liittynyt: 03.11.2006 01:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Simon Thomasson Halikko Vuorentaka

Viesti Kirjoittaja JaskaS » 08.10.2016 18:24

Mutkien kautta tulleen infon mukaan Simon Thomassonin vaimon nimi olisi ollut Marta Sigfridsdotter.
Mahdollisesta alkuperäislähteestä ei ole tietoa, eikä niinollen tiedon oikeellisuudesta.

:) Jaska

penttiantero
Viestit: 52
Liittynyt: 16.02.2011 16:27

Re: Simon Thomasson Halikko Vuorentaka

Viesti Kirjoittaja penttiantero » 13.12.2016 15:44

Hei vaan Marjatta!

Olen omissa selvityksissäni joitakin vuosia sitten päätynyt siihen, että Simon Thomaksenpojan puoliso puoliso (kuten Jaskakin mainitsee) Martha Sigfridintytär olisi Marttilan Prunkilan Päärniltä. Olen kirjannut hänelle esipolviksi Sigfrid Stefaninpoika - Stefan Ericinpoika - Eric Mattsinpoika Prunkilan Päärniltä.

Mattsin lisäksi Hämeeseen tuli myös veljensä Anders Simoninpoika, joka oli ratsumiehenä ja talollisena Tuuloksessa.

Ystävällisin terveisin,
- penanni

saren
Viestit: 33
Liittynyt: 09.04.2010 06:59

Re: Simon Thomasson Halikko Vuorentaka

Viesti Kirjoittaja saren » 14.12.2016 21:17

Hei Penttiantero
Minä taidan tuntea sinut. Voisitko laittaa sähköpostissa lisää tietoa tuosta Simon Thomassonin suvusta ja mistä olet näitä tietoja löytänyt. Minullakin oli oma epäilykseni Matiaksen vanhemmista eikä ne menneet yksiin. Olisiko se Anders Simonsson Iso-Liikilän Anders? marjatta.vallius@pp.inet.fi
Terveisin Marjatta

Vastaa Viestiin