Anna Sofia Erkintytär Hauho 1794

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
KirsiE
Viestit: 12
Liittynyt: 12.01.2018 15:57

Anna Sofia Erkintytär Hauho 1794

Viesti Kirjoittaja KirsiE » 06.02.2018 13:09

Hei! Olisiko täällä ketää Anna Sofian jälkeläisiä, tai jotain muuta tietoa hänestä. Olen nyt kääntänyt Hauhon kirjoista kivet ja kannot, mutta kun ei löydy, enkä ymmärrä mistä etsisin seuraavaksi. anna Sofian vanhemmat olivat Eric Johansson Engelman 1764 Hauho seppä ja Eva Michelsdotter 1767. Sisarukset Eric( kuoli lapsena ), Johan ja David. Lapset erotettiin toisistaan heidän jäätyään täysorvoiksi. Johanin ja Davidin olen jäljittänyt, mutta Anna Sofia on haihtunut kun hui tuuleen. Saiskohan täältä apuja. Kiitos jo etukäteen.

penttiantero
Viestit: 51
Liittynyt: 16.02.2011 16:27

Re: Anna Sofia Erkintytär Hauho 1794

Viesti Kirjoittaja penttiantero » 11.02.2018 00:49

Hei!

En ole Anna Sofian jälkeläinen, mutta arvelisin, että tässä hyvinkin voisi olla etsimäsi Anna Sofia (josta käytetään esim. HisKissä nimeä Anna Ericintytär, vaikka rippikirjoissa on kyllä kirjattuna Anna Sofia Ericintytär 1794!):

ooite:

http://www.digiarkisto.org/sshy/sivut/j ... 9&pnum=143

- Luopioisten Rautajärvellä (Bengtilän torpassa) kuolee 1836 lapsivuoteeseen Anna (Sofia) Ericintytär. Hänen puolisonsa on torppari Eric Ericinpoika.
- Pariskunta on muuttanut Hauholta Rautajärvelle 1824. Hauholla he ovat avioituneet Rukkoilassa 1815 (torpparin poika Eric Ericinpoika ja maininnalla torpparin tytär Anna Ericintytär). Pariskunta löytyy Rukkoilasta esim. Rippikirjasta 1813 - 1819 (s. 216).
- Pariskunnalle syntyy lapsia sekä Hauholla että Luopioisissa.

PS. Meneekö mainitsemistasi veljeksistä Johan sepänkisälliksi Merviin Hattulaan ja toimiiko David myöhemmin seppänä Eteläisissä?

Ystävällisin terveisin,
- penttiantero

KirsiE
Viestit: 12
Liittynyt: 12.01.2018 15:57

Re: Anna Sofia Erkintytär Hauho 1794

Viesti Kirjoittaja KirsiE » 13.02.2018 20:55

Kiitos vastauksestasi. Halaisin jos pystyisin =).
Erik menee kyllä sepänkisälliksi Hattulaa, jossa toimii myöhemmin kyläseppänä. Daavid on ensin eteläisissä seppänä kuten sanoit muuttaa myöhemmin Hollolaan perheineen. olen suoraan alenevassa povessa Davidin jälkeläinen, eli David on minun papan isoisä.
Tästä on hyvä taas jatkaa. Tuo Anna Sofia on ollut niiiiiin kauan hävyksissä ja hänen löytämisekseen on todella tehty työtä.

Vastaa Viestiin