Kun vastausta ei tule...

Täällä voit jutella kaikesta maan ja taivaan välillä. Muistathan kuitenkin asiallisen käytöksen!
Kaisa Nurhonen
Viestit: 728
Liittynyt: 07.03.2010 15:56

Kun vastausta ei tule...

Viesti Kirjoittaja Kaisa Nurhonen » 06.01.2015 19:29

...lähetettyyn sukututkimukseen, pitääkö olettaa, että moniste ei mennyt perille vai eikö vastaanottaja ole noteerannut? ESIM. TÄMÄ SEURA TAI KANSALLISKIRJASTO. Meillä käydään kiistaa postittajan kanssa, kannattaako lähettää, kun ei tule vastausta.

Marjuliini
Viestit: 6
Liittynyt: 25.04.2012 22:41

Re: Kun vastausta ei tule...

Viesti Kirjoittaja Marjuliini » 31.03.2015 03:37

Hei Kaisa!
Huomaan että olet kiinnostunut sukututkimuksesta, minäkin harrastin sitä paljon tässä muutamia vuosia sitten, keräätkö/käytätkö jotain ohjelmaa johon tallennat tiedot.
Minä olen tallentanut Heritageen ja nykyisin pidän sen vain pienenä eli en viitsi maksaa niitä maksuja, kun toiset eivät osallistu asiaan muuta kuin innostuneesti lukemalla.
Minä törmäsin Anna Nurhoin 1.1.1810 joka oli naimisissa Anton Gyntherin kanssa.
Liekö samaa sukua kanssasi kenties.
Nyt on mennyt muutama vuosi että en ole tehnyt tutkimusta eteenpäin, vanhimmat sieltä 1770 luvulta, mutta kun niitä kaikkia kirjoja ei satu tuotua talteen Mikkeliin, kun lotjat upposivat ja oma suku on aika pieni nykyisin, mutta ehkä vielä palaan harrastuksen pariin.
Kävin sukututkimuskurssin joskus 1970 alussa Mikkelin maakunta-arkistossa. Niitä tuloksia oli sitten suvun luettavana ja koskaan en saanut niitä takaisin. Mutta netin kautta on ollut helppo tehdä uusiksi.
Kaipailit jossain kirjoituksessasi vanhoja mittoja, minullakin pitäisi olla ne tallessa muistikirjassa, josko sieltä löytyisi sitä tiuta ruista esimerkiksi.
Niitä erilaisia lyhenteitä on näillä sukututkimussivuillakin ja selvityksiä kirjonkirjojen merkinnöistä.
Tiesit varmaan sen lukutaito arvostelun. X oli hyvä Y siitä seuraava / taas siitä alempi ja jos ruudussa oli neljässä kulmassa . silläkin pärjäsi, mutta yhdellä esi-isälläni oli vain yksi . Taisi olla vähän huono rippikoulussa mutta oli se naimisiin päässyt kuitenkin.
Molemmat vanhempani ovat karjalasta, itse olen kasvanut savossa ja eläkkeellä olen täällä etelässä Turussa, jossa sukua on paljon mutta heistä olen tavannut vain yhden.
Kun ei ole koskaan oppinut tuntemaan, niin ei sitä enää osaa aloittaakaan.

Tsemppiä sulle tutkimukseen.

Vastaa Viestiin