Minulla on Firefox 3.0.15 ja siinä aseteltuna Pohjoismaalainen oletusmerkkikoodaus, mutta silti nuo SSHY:n sivut näyttävät ääkkösten paikalla kysymysmerkkiä.
Tällä keskustelupalstalla ääkköset toimivat oikein.
Mistä mahtaa olla kysymys?
Miksi ääkköset eivät toimi?
Re: Miksi ääkköset eivät toimi?
Yritin simuloida tilannettasi, mutten siinä ihan onnistunut
Sen sijaan sain aikaiseksi harakanvarpaita asettamalla Unicoden ilman automaattista tunnistusta.
Tämä foorumi pakottaa näemmä aina oikeaan merkistöön (Unicode) uudelleen avattaessa, vaikka miten raksisi vaihtoehtoja. SSHY:n sivuilla näkyy tulevan Western (Windows-1252), mutta näyttää samalta, vaikka pakottaisi jonkun muunkin paitsi Unicoden.
Onko sinulla automaattinen tunnistus päällä? Suljin juuri suomenkielisen koneen, mutta englantilaisessa Auto-Detect täppä kohtaan Universal (muut vaihtoehdot ovat kaikki itäisiä kieliä).
Jaska
Sen sijaan sain aikaiseksi harakanvarpaita asettamalla Unicoden ilman automaattista tunnistusta.
Tämä foorumi pakottaa näemmä aina oikeaan merkistöön (Unicode) uudelleen avattaessa, vaikka miten raksisi vaihtoehtoja. SSHY:n sivuilla näkyy tulevan Western (Windows-1252), mutta näyttää samalta, vaikka pakottaisi jonkun muunkin paitsi Unicoden.
Onko sinulla automaattinen tunnistus päällä? Suljin juuri suomenkielisen koneen, mutta englantilaisessa Auto-Detect täppä kohtaan Universal (muut vaihtoehdot ovat kaikki itäisiä kieliä).
Jaska
Juu. Kiitos nyt sain toimimaan. Olin ilmeisesti säätänyt väärästä paikasta eli Työkaluista. Tuolta 'Näytä'-osastolta kun valitsi merkistökoodauksen niin alkoi toimia.
Mikset muuten päivitä Firefoxia? Uusin on 3.5.5 ja aika paljon sutjakkaampi monessa asiassa. (Ylävalikosta: Ohje - Hae päivityksiä ja eikun lataus, ei kestä kauaa ja sen jälkeen selaimen uudelleen käynnistys). Ainakaan ääkkösongelmaa ei ole.viikari35 kirjoitti:Minulla on Firefox 3.0.15 ja siinä aseteltuna Pohjoismaalainen oletusmerkkikoodaus, mutta silti nuo SSHY:n sivut näyttävät ääkkösten paikalla kysymysmerkkiä.
Tällä keskustelupalstalla ääkköset toimivat oikein.
Mistä mahtaa olla kysymys?
----
Ad honorem nominis nobilis
Markku
Ad honorem nominis nobilis
Markku