Gedcomin siirto, mitä järjestelmää suosittelet

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
u12749
Viestit: 1
Liittynyt: 26.08.2024 16:01

Gedcomin siirto, mitä järjestelmää suosittelet

Viesti Kirjoittaja u12749 » 08.09.2024 15:18

Tervehdys,
Tulin uutena mukaan tälle foorumille ja minulla on ajankohtainen kysymys neuvojen saamiseksi.
Minulla on kohtailsen iso MyHeritage kanta ja haluan lopettaa järjestelmän käytön. Olen ottanut gedcom-filen nykykannasta ja haluan siirtää sen sovellukseen, jossa tiedot säilyy ja jossa voi tehdä muutamia lisäyksiä uuden sukupolven käyttöön.

Mikä sovellu on mielestäsi helppo opetella ja joka toisi vastauksen em kysymyksiini? Asia on voinut olla esillä jo aiemmin, mutta en ole vielä päässyt kahlaamaan vanhoja keskustelun aiheita ja kommentteja

Kiitos ehdotuksestasi
Terveisin
timo

Kimpula
Viestit: 410
Liittynyt: 31.01.2013 08:56

Re: Gedcomin siirto, mitä järjestelmää suosittelet

Viesti Kirjoittaja Kimpula » 08.09.2024 16:08

Vaihtoehto a) Valitse ohjelma, joka osaa lukea MyHeritagen GEDCOMia tietoja hävittämättä.

Vaihtoehto b) https://lifelines.sourceforge.net/
Siihen kuuluu ohjelmointikieli, jolla voit muutta GEDCOMisi sellaiseen muotoon, että valitsemasi ohjelma osaa lukea sitä tietoja hävittämättä. Tai käytä LifeLinesiä...

Avatar
Ilpo
Viestit: 300
Liittynyt: 23.09.2006 20:29
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gedcomin siirto, mitä järjestelmää suosittelet

Viesti Kirjoittaja Ilpo » 10.09.2024 21:40

Jos tarkoitus on siirtää Gedcomilla tiedot Geniin, niin sitä ei voi suositella. Se tekee ison määrän tuplaprofiileja ja on työlästä korjata.

Ohjelmointitaitoinen ja viitseliäs voi tietysti koodata ohjelman, joka tarkastelisi ensin, onko jo ko. profiilia olemassa Genissä. Ja sitten, mitä tietoja lisätään sellaieen ja jos tulee ristiriitaista tietoa, miten toimitaan.

Vastaa Viestiin